21 Ιαν 2012

Λογική και αεροδρόμιο Ηρακλείου



Παρέμβαση για το αεροδρόμιο Καστελλίου
Των Ν. Λεβεντάκη - Αγ. Νεραντζάκη*,  
εφημερίδα «Πατρίς», 21.01.2012:  
 http://www.patris.gr/articles/216052



[...] η μόνη μέχρι σήμερα κρατική πρωτοβουλία συστηματικής προσέγγισης του ζητήματος αερομεταφορών της περιοχής, είναι η επιταγή του Ε.Σ. Χωροταξίας 1981 για την εκπόνηση μελέτης Master Plan. Η πλησιέστερη προσέγγιση στην Απόφαση εκείνη μπορεί να θεωρηθεί η μελέτη του ΟΑΝΑΚ για εναλλακτικούς Α-Δ στην Αλικαρνασσό, που εγκαταλείφθηκε χωρίς φανερό λόγο και αιτιολογία πριν από χρόνια. Ακόμη και η εκπονούμενη ρυθμιστική Μελέτη Ηρακλείου, αγνοεί μέχρι σήμερα το ζήτημα. Είναι δε γνωστό ότι πολλά, δυστυχώς, μεγάλα δημόσια έργα εθνικής σημασίας, όπως το συγκεκριμένο μεθοδεύονται, όχι με επιστημονικές διαδικασίες και ορθές διοικητικές πρωτοβουλίες, αλλά από στραβοκλωτσιές και καραμπόλες κομματικών παραγόντων της εξουσίας. Όπως είναι γνωστό και το σημείο στο οποίο κατάντησε η χώρα μας από τέτοιες και ανάλογες μεθοδεύσεις.

 Πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες, όμως, πρέπει να συνεκτιμήσουν σε περιόδους μεγάλου κόστους του χρήματος, όπως η σημερινή, ότι δεν επιτρέπεται επιλογές μεγάλων έργων να αγνοούν τα συγκριτικά δεδομένα κόστους. Αλλά εύκολα θα συγκρινόταν για τον Αερολιμένα Καστελλίου, σε σχέση με ασφαλείς λύσεις στη θέση Ν. Αλικαρνασσού. Εκτός από το υπέρογκο κόστος μετεγκατάστασής του, ο υπό κρίση Αερολιμένας θα επιβαρύνει δυσανάλογα και το γενικότερο κόστος αερομεταφορών, εξ αιτίας της μεγάλης απόστασης από τον κεντροβαρικό άξονα μόνιμων πελατών και τουριστικού φόρτου της εξυπηρετούμενης περιοχής.

 Επιπλέον ο αερολιμένας Καστελλίου θα προκαλέσει τεράστιες απώλειες παραγωγικής γης στον αιώνα διατροφικής κρίσης που διανύουμε, τόσο για μετεγκατάσταση των βασικών χερσαίων υποδομών, όσο και για υποστηρικτικές επιχειρήσεις.
[...] 
 Οι τελικές επιλογές παρόμοιων έργων πρέπει να είναι αποτέλεσμα όχι συνήθων συναλλαγών, αλλά της τήρησης στοιχειωδών αρχών χωροταξικού και οικονομικού σχεδιασμού, με κριτήρια κόστους / απόδοσης για κάθε εξεταζόμενη περίπτωση.

* Ο Ν. Λεβεντάκης, είναι αρχιτέκτονας.
* Ο Αγ. Νεραντζάκης, είναι αεροναυπηγός. 
Πηγή: εφ. "Πατρίς", 21-01-2012.
Πλήρες άρθρο: http://www.patris.gr/articles/216052


Υ.Γ.  Η "Χλωμή μπλέ τελεία" του Carl Sagan (σε δύο εκδοχές):
        http://www.youtube.com/watch?v=nl5dlbCh8lY&feature=related

20 Ιαν 2012

Συνέλευση της Πρωτοβουλίας

 Σας καλούμε την Κυριακή 22 Ιανουαρίου και ώρα 19.00’ στο Καστέλλι στην, πρώτη του 2012, συνέλευση της «Πρωτοβουλίας πολιτών για τη διάσωση, προβολή και αειφόρο ανάπτυξη της Πεδιάδος. Η Πεδιάδα μας».
 Η ανοιχτή όπως πάντα συνέλευση θα πραγματοποιηθεί, στα γραφεία του Πολιτιστικού Συλλόγου Καστελλίου (δίπλα στην πλατεία "Μεϊντάνι") με κεντρικά θέματα τα πρόσφατα τεκταινόμενα σχετικά με το ζήτημα του προτεινόμενου αεροδρομίου στο Καστέλλι, τον σχεδιασμό και οργάνωση ενεργειών και δράσεων του συλλόγου μας.
Το ΔΣ της Πρωτοβουλίας

ΥΓ.1.Πάρτε μαζί την καλή σας διάθεση, τις θετικές σκέψεις και προτάσεις από τη «βιώσιμη ιδεοθήκη» σας…
ΥΓ.2."Συνταγές μαγειρικής" των Χαΐνηδων: http://www.youtube.com/watch?v=l5xqUhBK0LM





7 Ιαν 2012

με το ουράνιο τόξο

Ποδαρικό στο Καστέλλι έκανε φέτος το πιο ωραίο ουράνιο τόξο…
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με όλα τα χρώματα του 
και το «Τραγούδι του παλιού καιρού»
(Ν. Γκάτσος, Η. Ανδριόπουλος, Μ. Μητσιάς, Γ. Φέρτης):








Αλλάζουν οι καιροί περνάν τα χρόνια/ του κόσμου το ποτάμι είναι θολό
μα εγώ θα βγω στου ονείρου τα μπαλκόνια/ για να σε ιδώ σκυμμένο στον πηλό
καράβια να κεντάς και χελιδόνια.
[...]
Μα τώρα που η Μεγάλη φτάνει Τρίτη/ κι η Ανάσταση θ’ αργήσει να φανεί
θέλω να πας στη Μάνη και στην Κρήτη/ με συντροφιά σου εκεί παντοτινή
το λύκο, τον αητό και τον αστρίτη.

Κι άμα θα δεις κρυφά στο μέτωπο σου/ να λάμπει μια απαλή μαρμαρυγή
τ’ αλλοτινό πεφτάστερο, σηκώσου/ να ζωντανέψεις πάλι μια πηγή
που καρτερεί στο βράχο το δικό σου.

Νίκος Γκάτσος (αφιερωμένο στο Γιώργο Σεφέρη)

24 Δεκ 2011

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Χριστός και πάλιν γεννάται και 
οι Άγγελοι και πάλιν ψάλλουν:
“Δόξα εν Υψίστοις Θεώ και 
επί γης ειρήνη, εν ανθρώποις ευδοκία”.
(Λουκ. β’, 14-15).

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ, 
με αγάπη, υγεία και προκοπή,
ιδιαιτέρως στους, απανταχού της Γης ξενιτεμένους μας, Πεδιαδίτες.



Φωτ.:  Άγιος Παντελεήμονας, Καστέλλι Πεδιάδας, πηγή:  http://sacredcrete.blogspot.com/
[...]
Βαθύ βαθύ το πέσιμο,
βαθύ βαθύ το ανέβασμα
[...]
Γιάννης Ρίτσος, Η Σονάτα του Σεληνόφωτος.


τον αγέρα τώρα πώς θα τον
κάνουμε βιομηχανία;
Νίκος Καρούζος

Ο απολογισμός μας του 2011, και ο λογισμός μας, με Μανώλη και Νικόλα... 
http://www.youtube.com/watch?v=KFlKZFKobbY
http://www.youtube.com/watch?v=FNS1W9dAeKw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=lirzJXPYi_4
http://www.youtube.com/watch?v=Z3KhZpYP3cY&feature=related


18 Νοε 2011

Ζητείται σύνεση και μέτρο.

Ματαιοδοξίες και η πραγματικότητα.
 Η πρόσφατη άκαρπη δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι, αλλά και το σύνολο των μέχρι σήμερα τεκταινομένων γύρω από το ζήτημα αυτό, αποδεικνύουν στην πράξη αυτά που εμείς, αλλά και πολλοί άλλοι φορείς και πολίτες, με τεκμηριωμένο τρόπο υποστηρίζουμε εδώ και χρόνια ότι, δηλαδή, τόσο η ιδέα κατασκευής νέου αεροδρομίου στην Κρήτη, όσο και η πρόταση εγκατάστασης στην πεδιάδα του Καστελλίου, πάσχουν από την αρχική τους σύλληψη. Και αυτό γιατί αφενός δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες, αφετέρου δεν αντιστοιχούν σε όρους ανάπτυξης και μάλιστα βιώσιμης οικονομίας- ανάπτυξης.

21 Οκτ 2011

Ξανά από λευκό χαρτί…

"Από το μηδέν το αεροδρόμιο στο Καστέλι"
«…το έργο θα επανασχεδιαστεί από την αρχή, ούτως ώστε να θεωρηθεί πιο βιώσιμο (!!) και άρα χρηματοδοτήσιμο από τις τράπεζες…”

“..Οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι έχουν ζητήσει «κούρεμα» του έργου, ούτως ώστε να φτάσει σε λογικά για το νησί μεγέθη, επέκταση του χρόνου διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης και την ένταξή του σε ένα «πακέτο» που θα ομαδοποιήσει σε ένα και μόνο συμβόλαιο όλους τους Κρητικούς αερολιμένες…”
πηγή: εφ. "Το Βήμα", 20-10-2011

Και μετά ...στην κλίνη του Προκρούστη.

"Περικόπτει το έργο το υπουργείο προκειμένου να πείσει τους εργολάβους.

Την τύχη της ελληνικής οικονομίας…ακολουθεί, όπως όλα δείχνουν, και το αεροδρόμιο Καστελίου! Ο κ.Ραγκούσης μετά τον άγονο διαγωνισμό της Τρίτης κάνει στροφή 180 μοιρών και περικόπτει το έργο για να πείσει τις εργοληπτικές εταιρείες και τις τράπεζες να το φτιάξουν και να το χρηματοδοτήσουν ! ..."


πηγή: εφ. "Πατρίς", 20-10-2011: "Από τις υποσχέσεις στο... παιχνίδι με τις δημοπρατήσεις".
περισσότερα: http://www.patris.gr/articles/210945

20 Οκτ 2011

Αν και μη βιώσιμο θα ξαναδημοπρατηθεί υποχρεωτικά!

Αντί να αποσυρθεί, ύστερα από 6 επεισόδια χωρίς ακροατήριο, το σήριαλ του προτεινόμενου αεροδρομίου στο Καστέλλι, φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.
 Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του ΥΠΟΜΕΔΙ: «Εντός των επόμενων εβδομάδων θα προκηρυχθεί με ανοικτή διαδικασία νέος διαγωνισμός για την υλοποίηση του έργου, με κατάλληλο επαναπροσδιορισμό των τεχνικών χαρακτηριστικών του και κατασκευή κατά φάσεις, ώστε να βελτιωθεί η χρηματοοικονομική βιωσιμότητα του έργου στη σημερινή χρηματοπιστωτική συγκυρία».
 Αντί της εμμονής στη συντήρηση ενός έργου του οποίου αμφισβητείται έντονα η σκοπιμότητα και δεν τεκμαίρεται η βιωσιμότητα, μήπως είναι καιρός να αναγνωρίσουμε τις αστοχίες, τις αδικαιολόγητες επιλογές και να ξεφύγουμε επιτέλους από τα σύνδρομα, τις αγκυλώσεις, τις τακτικές δεκαετιών, που οδήγησαν την Ελλάδα στα σημερινά της αδιέξοδα;

Σχετικές ειδήσεις:
"Περικοπές και στο αεροδρόμιο Καστελίου για να το δημοπρατήσουν" 
"Άγονος ο διαγωνισμός για το Νέο Διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι"
"Εντός των επόμενων εβδομάδων. Νέος διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι"   http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=153224
Μακέτα μέχρι νεωτέρας το αεροδρόμιο στο Καστέλλι 
Επιβεβαιώνει για Καστέλλι το Υποδομών 

18 Οκτ 2011

Άγονος ο διαγωνισμός για το προτεινόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Έστησαν το Ραγκούση στο “ραντεβού” για το Καστέλλι! 
Καμία εταιρεία δεν κατέθεσε προσφορά για το αεροδρόμιο- άγονος ο διαγωνισμός και το έργο κινδυνεύει να ακυρωθεί!
Μέχρι τις 2.30 το μεσημέρι περίμενε χθες η επιτροπή και ο κ.Ραγκούσης τις εταιρείες για να καταθέσουν προσφορές στο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο Καστελίου, αλλά…ουδείς εμφανίστηκε!  Έτσι η έκτη κατά σειρά προσπάθεια να γίνει επιτέλους ο διαγωνισμός(αφού οι προηγούμενες πέντε είχαν αναβληθεί) έπεσε στο κενό κι έκανε…πάταγο!