11 Οκτ 2011

Άρον- άρον δημοπράτηση παρά την κρίση και τις αντιδράσεις.

"Δημοπρατείται το αεροδρόμιο Καστελίου σε καιρό κρίσης!"
Το αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης". Πηγή: http://www.heraklion-airport.info

Παίρνει το ρίσκο ο Ραγκούσης- Οι εταιρείες αντιδρούν όπως και οι τουριστικοί παράγοντες που προτείνουν τώρα να επεκταθεί το αεροδρόμιο Καζαντζάκης!
 Αδιαφορώντας για το ρίσκο μιας άγονης δημοπρασίας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να προχωρήσει την ερχόμενη Τρίτη το διαγωνισμό του αεροδρομίου Καστελλίου παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα εντός κι εκτός χώρας!
 Ο υπουργός κ. Ραγκούσης- παρά τις αντιθέτου συμβουλές ακόμη και των πιο στενών του συνεργατών- έχει δώσει εντολή να μην αναβληθεί για έκτη φορά ο διαγωνισμός και να γίνει κανονικά παίρνοντας και τα ρίσκα που συνεπάγεται μια τυχόν άγονη δημοπρασία… Κάτι που δεν είναι απίθανο εάν συνυπολογίσει κανένας την αρνητική διάθεση των εταιρειών απέναντι στο μέγεθος του έργου, των τραπεζών (1) να το χρηματοδοτήσουν, αλλά και των τουριστικών παραγόντων (Δείτε παρακάτω στην ίδια σελ. τις δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΤΕ) που βλέπουν πια το έργο μάλλον…ασύμφορο! Δεν είναι τυχαίο ότι ο αντιπρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines, Ευτ. Βασιλάκης είπε προχθές ανοιχτά ότι πρέπει να εγκαταλειφθεί το αεροδρόμιο Καστελλίου και να επεκταθεί το σημερινό “Ν.Καζαντζάκης”.. (2)

Πηγή: http:www.cretalive.gr


(1) "Αεροδρόμια: Ωρα μηδέν!" Εφ. «ΤΟ ΒΗΜΑ», 08-10-11:
«...Σύμφωνα με το νέο τεύχος δημοπράτησης, προβλέπεται και δημόσια χρηματοδότηση, με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έως και 220 εκατ. ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου θα κυμανθεί μεταξύ 850 και 900 εκατ. ευρώ.
…συνδέουν την μοίρα του Καστελίου με την τύχη των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών έργων, καθώς κρίνουν ότι η δυνατότητα χρηματοδότησης του νέου αεροδρομίου από τις τράπεζες θα είναι αδύνατη. «Η εμπιστοσύνη τους στη χώρα έχει κλονιστεί. Οι ξένες τράπεζες θέλουν πλέον λιγότερη έκθεση στην Ελλάδα, ενώ οι ελληνικές υψηλότερα επιτόκια. Η πιθανότητα δανεισμού για το Καστέλι είναι αδύνατη» σημειώνουν ανώτατοι κύκλοι της αγοράς. Αυτά είναι γνωστά πράγματα στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο πλέον «ποντάρει» στο τελευταίο χαρτί της χώρας, δηλαδή στη διεθνή ρύθμιση του ελληνικού χρέους..»
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=424010&h1=true



(2) "Γερμανοκινεζικές συμμαχίες..." , "Ενστάσεις για το Καστέλλι και την πώληση αεροδρομίων", εφ. «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», 09-10-11:
Το... πόκερ στο χώρο των ελληνικών αεροδρομίων χοντραίνει ακόμα περισσότερο, από το γεγονός ότι εντός του Οκτωβρίου αναμένονται εξελίξεις σε δύο ακόμα μέτωπα: το διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης αλλά και την απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, όπερ αντιπροσωπεύει μια πίτα 150 εκατ. ευρώ.
Παράγοντες της αγοράς, παράλληλα, εγείρουν ενστάσεις για τη δημιουργία «φαραωνικής κλίμακας» έργων, όπως το αεροδρόμιο Καστελλίου, σε μια εποχή που οι πολίτες δοκιμάζονται.
Μάλιστα, ο αντιπρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines, Ευτ. Βασιλάκης, αντιπρότεινε μια εναλλακτική, σχεδόν ανέξοδη λύση: Να αυξηθεί άμεσα ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών, το οποίο -κατά τη γνώμη του- αποτελεί το κυριότερο πρόβλημα του αεροδρομίου Ηρακλείου, με την αξιοποίηση μερικών δεκάδων στρεμμάτων από εκτάσεις που γειτνιάζουν με αυτό και ανήκουν σε φορείς του Δημοσίου, αντί να δαπανηθούν εκατοντάδες εκατ. ευρώ για ένα νέο αεροδρόμιο, το οποίο -με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού- προεξοφλείται ότι θα είναι ιδιαίτερα ακριβό στις χρεώσεις προς αεροπορικές εταιρείες και επιβάτες.




"Δημοπρατούν την Τρίτη σε συνθήκες χρεοκοπίας το αεροδρόμιο Καστελλίου"
εφ. "Πατρίς", 11-10-11:







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE