ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣ: ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Ρύπανση της ατμόσφαιρας από την λειτουργία του αεροδρομίου
ΠΡΟΣ: ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΚΥΚΛΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
ΑΝΑΦΟΡΑ
Της Συντονιστικής Επιτροπής κατοίκων των περιοχών που πλήττονται από την λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Αρτέμιδας, Βάρης, Κορωπίου, Νέας Μάκρης, Ραφήνας, Σπάτων)
Θέμα: Ρύπανση της ατμόσφαιρας από την λειτουργία του αεροδρομίου
Όπως είναι προφανές, τα καυσαέρια τα οποία εκπέμπονται από τα αεροσκάφη προκαλούν ρύπανση της ατμόσφαιρας. Μάλιστα το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνεται αναφορά για τη μεγάλη συμβολή των αεροπορικών μεταφορών στην τροφοδότηση του φαινομένου του θερμοκηπίου και της συνακόλουθης κλιματικής αλλαγής.
Πέραν όμως των γενικότερων επιπτώσεων που παρατηρούνται στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας, σημαντική είναι και η ρύπανση που σημειώνεται στην περιοχή των αεροδρομίων, στις περιοχές που γειτνιάζουν με αυτά και σε εκείνες πάνω από τις οποίες πετούν αεροσκάφη σε σχετικά χαμηλό ύψος.
Σύμφωνα δε με τελευταίες μελέτες ιδιαίτερα επιβαρυντικές τόσο για τροφοδότηση του φαινομένου του θερμοκηπίου όσο και για την ατμόσφαιρα στις κατοικημένες περιοχές που γειτνιάζουν με τα αεροδρόμια είναι οι νυχτερινές πτήσεις.
Στην περίπτωση του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι προφανές ότι σημειώνεται επιβάρυνση της ατμόσφαιρας όλων των κατοικημένων περιοχών των Μεσογείων.
Αυτό άλλωστε προκύπτει και από τα στοιχεία του Δικτύου Παρακολούθησης της Ποιότητας του Αέρα του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ της 17/11/2007. Σύμφωνα με το δημοσίευμα:
Το Κορωπί κατέχει τα πρωτεία της ρύπανσης από αιωρούμενα σωματίδια ΡΜ10, με μέσες συγκεντρώσεις της τάξεως των 64,7 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα! Αμέσως μετά το Κορωπί στην Ανατολική Αττική έρχονται τα Σπάτα με 47,6 μgr/m3 αιωρούμενων σωματιδίων, το Μαρκόπουλο (40,6)
και τα Γλυκά Νερά (39,3). Χαρακτηριστικό είναι ότι η Λυκόβρυση, η πλέον επιβαρημένη περιοχή στο Λεκανοπέδιο, είχε μέσες συγκεντρώσεις ΡΜ10 για το 2006 59 μgr/m3.
Πάνω από τα όρια. «Οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων που έχουν καταγραφεί στο Κορωπί είναι ιδιαίτερα υψηλές- ξεπερνούν κατά πολύ τα 40 μικρογραμμάρια που θέτει ως όριο η Ε.Ε. για τις μέσες ετήσιες συγκεντρώσεις», λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Κλέα Κατσουγιάννη, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Υγιεινής- Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών. «Όσον αφορά στις βραχυχρόνιες επιπτώσεις η αύξηση της θνησιμότητας για αύξηση συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων κατά 10 μικρογραμμάρια υπολογίζεται στο 0,5%», συμπληρώνει. Για το Κορωπί, όπου οι συγκεντρώσεις φτάνουν τα 24,7 μικρογραμμάρια ΡΜ10 πάνω από τα ετήσια όρια που έχει θέσει η Ε.Ε., η αύξηση της θνησιμότητας, ανέρχεται στο 1,25%.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στην τελευταία έκδοση των οδηγιών της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας για την ατμοσφαιρική ρύπανση δεν προτείνονται καν κατώτερα όρια για τα μικροσωματίδια διότι, όπως υποστηρίζουν οι επιστήμονες της ΠΟΥ, δεν υπάρχουν κατώτερα όρια κάτω από τα οποία οι συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων δεν δημιουργούν προβλήματα στη δημόσια υγεία!
Πολλές επιδημιολογικές μελέτες που έχουν διεξαχθεί την τελευταία δεκαετία σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική υποδηλώνουν την υψηλή συσχέτιση που υπάρχει μεταξύ των συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα με την υγεία (εκδήλωση καρκίνου και καρδιαγγειακών παθήσεων). Μάλιστα έχει παρατηρηθεί αύξηση της θνησιμότητας και της νοσηρότητας του πληθυσμού σε ημερήσια βάση
Μάλιστα τα αιωρούμενα σωματίδια κάτω από ορισμένες συνθήκες αυξάνουν την τοξικότητά τους και γίνονται θανατηφόρα για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι οι ηλικιωμένοι και τα άτομα που πάσχουν από χρόνιες ασθένειες. Στην Αττική οι συνθήκες αυτές (υψηλές τιμές διοξειδίου του αζώτου, μεγάλες θερμοκρασίες, γεωγραφική θέση) απαντώνται στο σύνολό τους.
Όπως προαναφέρθηκε η ρύπανση της ατμόσφαιρας που καταγράφεται στην περιοχή των Μεσογείων ξεπερνά τις οριακές τιμές που τίθενται από το κοινοτικό δίκαιο και ειδικότερα από την κοινοτική οδηγία 1999/30. Μάλιστα στην οδηγία αυτή ορίζεται ότι τα κράτη οφείλουν να λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι οι συγκεντρώσεις των ανωτέρω στοιχείων δεν υπερβαίνουν τις οριακές τιμές.
Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε ότι αφενός οι οριακές τιμές που καθορίζονται από την οδηγία αποτελούν ελάχιστες απαιτήσεις, πράγμα που σημαίνει ότι τα κράτη μπορούν να θεσπίσουν και αυστηρότερα όρια και αφετέρου ότι οι προβλεπόμενες οριακές τιμές είναι αυστηρότερες γα την περίοδο μετά το 2010.
Ζητούμε την διαμεσολάβησή σας προκειμένου να υπάρξει ορθή εφαρμογή της οδηγίας 1999/30 και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ρύπανσης της ατμόσφαιρας το οποίο έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία.
Συντονιστική Επιτροπή
(Αυτά για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που βρίσκεται σε ένα ανοιχτό πεδίο κοντά στη θάλασσα. Σκεφτείτε τι θα γίνει με τις συγκεντρώσεις των σωματιδίων και τα επίπεδα της ρύπανσης, του αέρα, του εδάφους και του υδροφόρου ορίζοντα, από το αεροδρόμιο που σχεδιάζουν, σε ένα κλειστό κάμπο, όπως είναι ο δικός μας, του Καστελλίου…)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.
Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE