11 Μαΐ 2009

Πρόθεση μας είναι

1. Η προστασία της πεδιάδας και των κατοίκων

2. Απαγόρευση επιδείνωσης των όρων επιβίωσης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής (σύμφωνα με το σύνταγμα )

3. Συνολική αντιμετώπιση των επεμβάσεων που επιχειρείτε στην γη και στα βουνά ( κατά το κοινοτικό δίκαιο )

4. Η ανάγκη πραγματικής διαβούλευσης με την κοινωνία των πολιτών (σύμφωνα με τις οδηγίες Ε. Ε )

Προσπαθούμε να διώξουμε την αλήθεια. Δεν μιλάμε γι αυτήν που είναι αντίθετη της κατασκευής του έργου αλλά επικρίνουμε αυτούς που την υποστηρίζουν. Με λίγα λόγια μιλάμε για τους πολίτες που εκφράζουν την άρνηση τους ως προς την κατασκευή του.

Αλλά ας ξεκινήσουμε

Όλοι συμφωνούμε ότι είναι απαραίτητη η μετεγκατάσταση του αερολιμένα Αλικαρνασού με την κατασκευή ενός νέου στην Κρήτη. Οι λόγοι πολλοί. Ασφάλεια του αστικού κέντρου, των πτήσεων, οικονομική ανάπτυξη του νησιού. καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών, προοπτική για το μέλλον.

Θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε τις θέσεις μας γιατί θέλομε συμμάχους και όχι αντιπάλους. Πρόθεση μας είναι να ενημερωθούν καλύτερα οι νέοι και οι νέες μας. Είναι δικαιολογημένη η αγωνία τους όσον αφορά το μέλλον τους. Υπάρχουν στοιχεία και έγγραφα τα οποία παρουσιάζουν διαφορετική εικόνα από αυτήν που ο καθένας μας έχει στο μυαλό του. Διαφωνούμε με την επιλογή της τοποθέτησης του.

Στο Καστέλι υπάρχει ήδη ένας ενεργός αερολιμένας για την εξυπηρέτηση των εθνικών αναγκών της χώρας μας. Η πολιτεία θέλει να κατασκευάσει δίπλα του, άλλο, πολιτικό αυτή την φορά. Τέσσερις φορές μεγαλύτερο περίπου. Μιλάμε για την πλήρη καταστροφή του κάμπου αφού σύμφωνα με τα σχέδια διχοτομείτε ολόκληρη η πεδιάδα και καταστρέφονται οικισμοί. Θα ξεριζώσουν πάνω από 150.000 δένδρα, θα χαμηλώσουν βουνά, θα μοιράσουν την πεδιάδα σε δύο κομμάτια με ένα κλειστό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

Το Καστέλι θα βρεθεί κυριολεκτικά αποκομμένο , πίσω ακριβώς από το αεροδρόμιο. Θα υπάρξουν δραματικές αλλαγές στο ανάγλυφο της περιοχής. Οι κλιματολογικές συνθήκες επίσης θα αλλάξουν. Ο θόρυβος και οι ρύποι θα αυξηθούν κάθετα στο κλειστό λεκανοπέδιο της πεδιάδας.

Με έγγραφο του ΤΕΕ ανατολικής Κρήτης προς το ΥΠΕΧΩΔΕ αναφέρει χαρακτηριστικά: Ρουσοχώρι – Ευγγελισμός – Αρχάγγελος – Λιλιανό – Καρδουλιανό – Σκλαβεροχώρι και μέρος του Καστελλίου πρέπει να μετεγκατασταθούν.

Μας λένε θα αναπτυχθούμε οικιστικά, θα αυξηθούν τα έσοδα μας από την έλευση ταξιδιωτών και πολλά άλλα. Στην Αλικαρνασσό υπήρξε οικιστική ανάπτυξη γιατί βρίσκεται όμορα με το αστικό κέντρο του Ηρακλείου. Ο αερολιμένας δεν βοήθησε καθόλου στην οικονομική τους ευμάρεια. Οι πολίτες που ταξιδεύουν δεν επισκέπτονται καν την πόλη τους. Ούτε ένα μπουκάλι νερό δεν αγοράζουν από αυτήν. Τα πάντα κινούνται μέσα στον αερολιμένα. Ένας από τους λόγους που θέλουν να το διώξουν είναι και αυτός. Θέλουν την ησυχία τους και έχουν δίκιο.

Μας φέρνουν παράδειγμα τον αερολιμένα των Σπάτων. Είναι ατυχές.

Η Αθήνα είναι μια πόλη 6.000.000 κατοίκων. Οι οικισμοί που υποδέχτηκαν το αεροδρόμιο είχαν είδη τις υποδομές τους και επίσης ήταν κοντά στο αστικό κέντρο. Ο πληθυσμός ήταν από τότε μεγάλος και τα μεγέθη είναι εντελώς διαφορετικά. Δεχτήκαν κάποιους πολίτες και αύξησαν τον πληθυσμό τους. Αλλά γιατί έγινε αυτό ? Υπάρχουν πολλοί λόγοι. Ρωτάμε. Θα μετοικήσουν από το Ηράκλειο πολίτες εργαζόμενοι προς το Καστέλλι, σε ένα τόπο όπου θα αυξηθούν οι ρύποι και ο θόρυβος ??? Γιατί όχι σε άλλους οικισμούς, μακριά από τους ρύπους και τον θόρυβο, αφού ο χρόνος μεταφοράς στην εργασία του θα είναι στο μέλλον ακόμη μικρότερος.

Μας λένε ότι θα δημιουργηθούν καινούργιες και πολλές θέσεις εργασίας. Συμφωνούμε μαζί τους αλλά κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τον κατασκευαστή ιδιώτη να προσλάβει εργαζόμενους από την γύρω περιοχή. Ποιες λύσεις θα βρεθούν για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής που ζουν από την παραγωγή αγροτικών προϊόντων, αφού σίγουρα καλλιέργειες τους θα υποβαθμιστούν και το εισόδημα τους θα μειωθεί. Που θα μετοικήσουν οι κάτοικοι γενικότερα ? Τι θα κάνουν στην υπόλοιπη ζωή τους ? Πώς θα ζήσουν ?

Στην απαντητική επιστολή του ΥΠΕΧΩΔΕ στην Νομάρχη Ηρακλείου ο Υπουργός δεν δίνει λύση στο πρόβλημα. Αναφέρει ότι μπορεί να χρειαστεί να μεταγκατασταθούν κάποιοι οικιστές και όχι οικισμοί. Ξεχνούν επίσης να μας πουν πόσες θέσεις εργασίες θα χαθούν και γιατί θα γίνει αυτό ? Μα θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Θυμηθείτε τι έγινε στο Ηράκλειο πρόσφατα με μεγάλο πολυκατάστημα. Το μόνο που θα γίνει σίγουρα είναι η καταστροφή των εμπορικών καταστημάτων όλων των οικισμών γύρω από το αεροδρόμιο. Θα αδυνατούν οι σημερινοί επαγγελματίες, καταστηματάρχες και λοιποί να αντέξουν στον ανταγωνισμό των μεγάλων Super market και εμπορικών ανώνυμων επιχειρήσεων. Παραδείγματα έχουμε πολλά, τα μεγάλα ξενεδοχεία της παραλίας συρίκνωσαν σε εισόδημα από τα αντιστοιχα μικρα οικογενιακά. Τα μεγάλα επίσης Super market μείωσαν το εισόδημα των μικρών παντοπωλείων αναγκάζοντας πολλά να κλείσουν. Εναγωνίως ο Πρωθυπουργός της χώρας μας μιλάει για στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Εμείς μάλλον θέλουμε την καταστροφή μας.

Για τις απαλλοτριώσεις κάποιοι θεωρούν ότι θα πλουτίσουν πουλώντας την γη τους . Μπορούν πολύ εύκολα να ανακαλύψουν τι χρήματα θα πάρουν. Έχουν γίνει πολλές απαλλοτριώσεις τα τελευταία χρόνια στο Νομό μας και αν ενημερωθούν θα καταλάβουν σε τι πρέπει να προσδοκούν. Ο τρόπος των αποζημιώσεων έχει ήδη αναφερθεί στην επιστολή του ΥΠΕΧΩΔΕ προς την Νομάρχη Ηρακλείου. Ελάχιστοι θα είναι εκείνοι που θα πληρωθούν ικανοποιητικά από κάποιους ιδιώτες για το εμπορικό κέντρο και την πύλη του αερολιμένα και μόνο αυτοί.

Η πολιτισμική Βαβέλ που θα υπάρξει, η καταστροφή των ιστορικών οικισμών, ο κοινωνικός αναβρασμός που θα επικρατήσει, ο αφανισμός ενός φυσικού πνεύμονα και γι όλα τα παραπάνω, είναι οι λόγοι που μας βρίσκουν αντίθετους με την επικείμενη κατασκευή αυτού του αερολιμένα.

Θέλουμε και ελπίζουμε ότι οι τεχνοκράτες της πολιτείας μπορούν να βρουν τον τόπο, τον χώρο όπου δεν θα υπάρχουν οικισμοί και όπου η καταστροφή του περιβάλλοντος θα είναι ολιγότερο δυνατή με την εγκατάσταση του. Αν τώρα θα βρίσκεται λίγο μακρύτερα από το αστικό κέντρο του Ηρακλείου, οι ταχύτεροι και ασφαλέστεροι δρόμοι θα μειώσουν τον χρόνο μεταφοράς των πολιτών από και προς αυτό.

Τον τόπο μας μπορούμε να τον αναπτύξουμε με άλλες μορφές ήπιας ανάπτυξης χωρίς να επιφέρουμε σε αυτόν δραματικές αλλαγές. Οι άνθρωποι εύκολα καταστρέφομε αλλά δύσκολα δημιουργούμε. Δεν πρέπει να κρύβουμε την οδηγία 42 της Ε.Ε. , ότι κυρίαρχος όσο αφορά την ζωή του είναι ο άνθρωπος και αυτόν πρωτίστως πρέπει να προστατεύουμε.

Στην σύμβαση του Άαρους, η κατασκευή αερολιμένων, τα διυλιστήρια και τα χημικά εργοστάσια θεωρούνται από τις ποιο καταστρεπτικές κατασκευές που υποδέχεται ένας τόπος.

Η οδηγία της ICAO συνιστά. Να μην δημιουργούνται οικισμοί κάτω των 3.000 μέτρων περιμετρικά του αεροδρομίου, την κατάργηση καλλιεργειών με αντικατάσταση συμβατών στην λειτουργία του αεροδρομίου. Δηλαδή τίποτε. Παρόλα αυτά θεωρείται απαραίτητη η κατασκευή του στην πεδιάδα μας. Ζητάμε από την πολιτεία να σεβαστεί τα δικαιώματα μας. Δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να ζούμε με τους ρύπους και των θόρυβο των αεροσκαφών. Ζητούμε να κάνει το χρέος της απέναντι μας.

Θα αγωνιστούμε για την ματαίωση της κατασκευής αυτού του έργου στην περιοχή μας με τον οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο. Το δίκιο που έχουμε θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες. Δεν θέλουμε να χάσουμε την ιστορικότητα μας, την ανθρωπιά, τον πολιτισμό μας. Νιώθουμε χαρούμενοι που βλέπουμε μέσα στα μάτια των συχωριανών μας την ανησυχία και τα ερωτηματικά.

Είναι για εμάς η πρώτη αλλά και η μεγαλύτερη επιτυχία


Τ. Μάρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE