Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση, προβολή και αειφόρο ανάπτυξη της Πεδιάδος
18 Νοε 2016
Λαϊκή συνέλευση Πεδιάδας - Μονοφατσίου
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
6:14 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
28 Οκτ 2016
Παρέμβαση της Πρωτοβουλίας προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το αεροδρόμιο.
Η
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση,
Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της
Πεδιάδος, μαζί με πολυάριθμους φορείς
και συλλογικότητες της Κρήτης, συνεχίζει
και εντείνει τον αγώνα της κατά της
κατασκευής νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι,
και προαναγγέλλει νέες δυναμικές
παρεμβάσεις.
Στο
πλαίσιο των ενεργειών της, η Πρωτοβουλία
απέστειλε στις 20 Οκτωβρίου 2016, επείγουσα επιστολή της προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (Ε.Τ.Επ), στην οποία διατυπώνει
την πλήρη αντίθεση της στην κατασκευή
νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, σημειώνει
τις σοβαρές επισφάλειες που ενέχει,
τους κινδύνους που εγκυμονεί η κατασκευή
του και ενημερώνει για τις αναμενόμενες
σοβαρές οικονομικές, περιβαλλοντικές
και κοινωνικές επιπτώσεις. Απευθύνεται
προς την Ε.Τ.Επ, εξαιτίας της εκκρεμότητας,
και της γνωστής μέχρι σήμερα αρνητικής
στάσης του πιστωτικού ιδρύματος να
ανταποκριθεί στα επανειλημμένα αιτήματα
των κυβερνήσεων, τουλάχιστον από το
2009 έως σήμερα, για την χρηματοδότηση,
μέσω δανείων, του έργου.
Την
άστοχη, από τη «σύλληψη» του, επιλογή
αναδεικνύουν και στην πράξη: η πολύχρονη
στασιμότητα της εξέλιξης των διαδικασιών,
οι μειώσεις του φυσικού αντικειμένου,
η προσπάθεια του κράτους να τεκμηριώσει
και να θεσμοθετήσει εκ των υστέρων
πλαίσια και όρους που να εξυπηρετούν
προειλημμένες αποφάσεις, οι συνεχείς
παλινωδίες, οι αλλαγές, τα «φτιασιδώματα»,
οι «ωραιοποιήσεις»
της
σύμβασης, αλλά και η έως σήμερα απροθυμία
των πιστωτικών ιδρυμάτων να χρηματοδοτήσουν
το έργο.
Οι
επισφάλειες και τα προβλήματα του έργου
Στο
πλαίσιο τις επιστολής παρατίθενται οι
σημαντικές αδυναμίες του εγχειρήματος,
αλλά και μια σειρά στοιχείων και
πραγματικών δεδομένων τα οποία
καταδεικνύουν ότι, η κατασκευή νέου
αεροδρομίου στην Κρήτη και η εγκατάσταση
του στην πεδιάδα του Καστελλίου, ως
απάντηση στα προβλήματα του σημερινού
αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης”,
αποτελεί παράδειγμα κακού προγραμματισμού
και σχεδιασμού. Συγκεκριμένα:
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
1:50 π.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
5 Ιουν 2015
Η γεωγραφική ενότητα της Πεδιάδας στο Χωροταξικό Κρήτης
Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι του Δήμου Μινώα Πεδιάδας και η “Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση, προβολή και αειφόρο ανάπτυξη της Πεδιάδας” οργανώνουν την Κυριακή 7 Ιουνίου, και ώρα 11.30'πμ., στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημοτικού Καταστήματος Θραψανού, εκδήλωση με θέμα:
“Τι προτείνει το, υπό διαβούλευση, Χωροταξικό Κρήτης στον τόπο μας”.
Προσκαλούμε λοιπόν όλους τους συμπολίτες μας, τους φορείς και τους συλλόγους της περιοχής, να παρευρεθούν, να ενημερωθούν και πάρουν άμεσα ξεκάθαρη θέση επί του ζητήματος. Η συμμετοχή όλων είναι κρίσιμη για το μέλλον του τόπου μας.
Το Καστέλλι, το Θραψανό και η ενδοχώρα του Ηρακλείου πριν από μερικές δεκαετίες στο "Μουσικό οδοιπορικό" της Δόμνας Σαμίου. Από το αρχείο της ΕΡΤ.
"Τούτες τις μέρες"... "πως να σωπάσω μέσα μου"
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
2:21 π.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
17 Μαΐ 2015
Πεδιάδα 1900 π.Χ.- 2015 μ.Χ.
![]() |
| Οι θέσεις των φρυκτωριών στην Πεδιάδα |
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η
Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση,
προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας
σας ενημερώνει ότι, η Εφορεία Αρχαιοτήτων
Ηρακλείου με έγγραφο της , δύο ημέρες
πριν την πραγματοποίηση της εκδήλωσης
για την αναβίωση του ανάμματος των
Μινωικών Φρυκτωριών της Πεδιάδας, η
οποία είχε προγραμματιστεί για την
Κυριακή 17 Μαΐου, ζήτησε την ματαίωση
της.
Ύστερα
από αυτή την εξέλιξη πραγματοποιήθηκε
σήμερα, 15-05-2015, στο Καστέλλι συνέλευση εκπροσώπων
του συλλόγου μας, του Δημοτικού Οργανισμού
Πολιτισμού Αθλητισμού & Περιβάλλοντος
Δήμου Μινώα Πεδιάδας (ΔΟΠΑΠ), των
Πολιτιστικών Συλλόγων του Δήμου Μινώα
Πεδιάδας, κατά την οποία συναποφασίστηκαν
τα εξής:
α.
Να αναβληθεί η προαναφερόμενη εκδήλωση
που είχε προγραμματιστεί για την Κυριακή
17 Μαΐου, σύμφωνα με τις υποδείξεις της
Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηρακλείου.
β.
Να επιδιώξουμε την συνεργασία όλων των
εμπλεκόμενων φορέων με την αρμόδια
Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου και τον
αρχαιολόγο κ. Νίκο Παναγιωτάκη*,
με σκοπό την εξασφάλιση των
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
10:55 π.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
9 Μαρ 2015
Κυριακή 15 Μαρτίου/ Συνέλευση ενόψει της εκδίκασης στο ΣτΕ των προσφυγών για το αεροδρόμιο.
Καλούμε όλους(-ες), και ιδίως τους συμπολίτες μας και τους φορείς, που έχουν προσυπογράψει τις προσφυγές να συμμετάσχουν στη εκδήλωση ενημέρωσης, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί την Κυριακή 15 Μαρτίου 2015, και ώρα 11.30' πμ., στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Λυκείου Καστελλίου.
Η
συμμετοχή όλων και η αλληλεγγύη είναι
απολύτως καθοριστικές για τη συνέχεια
του αγώνα μας και την τελική έκβαση του.
Μαζί
συνεχίζουμε μέχρι τη δικαίωση και την
ακύρωση του αεροδρομίου της καταστροφής
μας.
Μαζί
προχωρούμε, για την ανάδειξη της αξίας
και των πραγματικών δυνατοτήτων του
τόπου μας.
Το
ΔΣ της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη
διάσωση, προβολή και αειφόρο ανάπτυξη
της Πεδιάδος.
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
10:53 π.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
26 Δεκ 2014
17/2/15, η νέα ημερομηνία εκποίησης.
Σε
συνέχεια της προηγούμενης παράτασης...(ήταν για τις 16
Δεκεμβρίου), και των (νέων...) αιτημάτων
των επίδοξων “μνηστήρων”, προχώρησαν
στο ΥΠΟΜΕΔΙ σε “ενδελεχή μελέτη” σε
“διερεύνηση εκ νέου των οικονομικών,τεχνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων”,
άλλαξαν τα τεύχη δημοπράτησης (κυρίως
του Σχεδίου της Σύμβασης Παραχώρησης)
, και όρισαν νέα ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την Τρίτη,
17 Φεβρουαρίου 2015. (κλικ εδώ ●)
Και σχετικές
ειδήσεις (κλικ στους παρακάτω τίτλους):
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
7:50 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
22 Δεκ 2014
Το αεροδρόμιο Καστελλίου θα προκαλέσει την ολική καταστροφή της Κρήτης, από τον Βορρά ως το Νότο.
Πριν
το 1940 πρώτοι οι Εγγλέζοι , προκειμένου
να αντιμετωπίσουν τους Γερμανούς,
επέλεξαν την πεδιάδα του Καστελλίου
για την εγκατάσταση αεροδρομίου. Οι
δυνάμεις κατοχής στη συνέχεια, αλλά και
το ελληνικό κράτος αξιοποίησαν την
“κλειστή” και προστατευμένη από τα βουνά
θέση άμυνας για την ανάπτυξη στρατιωτικού
αεροδρομίου. Ακριβώς εδώ βρίσκεται, σύμφωνα με το δρ Γιάννη Στεφανάκη, το
“μυστικό” των καταστροφικών συνεπειών
που θα υποστεί η Κρήτη με την εγκατάσταση
του αεροδρομίου στο Καστέλλι.
![]() |
| Πηγή φωτο:http://www.allgemeine-zeitung.de |
Ο
Δρ Γιάννης Στεφανάκης* αναφέρεται στις
ανυπολόγιστες συνέπειες από το
προτεινόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
(πηγή:www.creteplus.gr)
Ίσως
να μην γνωρίζουμε ότι το αεροδρόμιο
Καστελλίου ήταν ο σπουδαιότερος λόγος
που έπαθε την μεγάλη καταστροφή η Κρήτη
από τα χιτλερικά στρατεύματα. Τα στούκας,
αεροπλάνα της Γερμανίας, ήταν κατά 15%
πιο αργά στην ταχύτητα από τα Εγγλέζικα
αντιαεροπορικά. Όταν λοιπόν γίνονταν
αερομαχίες, οι Γερμανοί έβαζαν, εν πτήση,
αέριο στην βενζίνη για να επιταχύνουν,
αυξάνοντας την ταχύτητα πτήσης προσωρινά,
και να δείχνουν στους Εγγλέζους ότι τα
στούκας ήταν γρηγορότερα.
Όταν λοιπόν άρχισαν οι προετοιμασίες
για την εισβολή στην Αφρική, οι Εγγλέζοι
άρχισαν σκοπίμως να σκάβουν στο Καστέλλι
τους τότε ελαιώνες και να κατασκευάζουν
το αεροδρόμιο. Το γεγονός αυτό έκανε
τους Γερμανούς ανίκανους να πετάξουν
πάνω από το Λιβυκό Πέλαγος, διότι θα
τους προλάβαιναν τα ταχύτερα αγγλικά
αεροσκάφη (από το Καστέλλι). Το
αεροδρόμιο του Καστελλίου είχε για τους
Εγγλέζους δυο σκοπούς: να καθυστερήσουν
την απόβαση στην Αφρική, όπου έβλεπαν
όλοι τα πετρέλαια της Λιβύης, και να
αδυνατίσουν το γερμανικό στρατό,
μεταφέροντας τον πόλεμο από το Βορρά
στο Νότο.
.....
Το
αεροδρόμιο στο Καστέλλι λοιπόν,
τοποθετήθηκε έτσι ώστε να μην είναι
εύκολος ο βομβαρδισμός λόγω των βουνών
και της μη υπάρξεως τότε του τεχνικού
σημερινού εξοπλισμού
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
2:47 π.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
12 Νοε 2014
Η Πεδιάδα βγαίνει στο σφυρί στις 16 Δεκεμβρίου.
για τις 16 Δεκεμβρίου, προκειμένου να καταθέσουν τις προσφορές τους για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Οι επίδοξοι “μνηστήρες” πήραν τελικά παράταση
Μπορείτε να διαβάσετε την απόφαση με ένα κλικ εδώ: ●
23/11, Συνέλευση της Πρωτοβουλίας.
Ύστερα από
τις πρόσφατες εξελίξεις στο ζήτημα της
εγκατάστασης νέου αεροδρομίου στην
Πεδιάδα, καλούμε τα μέλη, τους φίλους
και συνοδοιπόρους μας, την Κυριακή
23 Νοεμβρίου,
στο Καστέλλι
για
ενημέρωση και τον σχεδιασμό των δράσεων
μας. Η
συνέλευση πρόκειται να πραγματοποιηθεί
στις 6.00’
μμ.,
στο στέκι του Πολιτιστικού Συλλόγου,
δίπλα στη Σακοράφειο Βιβλιοθήκη.
Υ.Γ.:1. Η χώρα
μας πάει για ένα ακόμα ρεκόρ Γκίνες με
τη νέα, ευφυούς σύλληψης, πρωτότυπη
μέθοδος ραντίσματος των λιόφυτων της
Πεδιάδας, για την καταπολέμηση …του
δάκου, και όχι μόνο... Δείτε εδώ ●
Να
μην
κληρονομήσουμε στα παιδιά μας μια Κρήτη
αγνώριστη, γεμάτη χαβούζες, ερήμους και
ξερά τοπία.
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
2:42 π.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
8 Νοε 2014
Tο κλίμα στο Καστέλλι δεν είναι εύκρατο…
Ο υπουργός, το Καστέλλι και οι...δύο ερωτήσεις. Πόσο καλά πήγε η σύσκεψη στο Καστέλλι με τον υπουργό Υποδομών και πόσο έπιασαν τόπο οι διαβεβαιώσεις του κ.Μιχάλη Χρυσοχοϊδη στους Καστελλινούς; Θα δείξει αυτό, αλλά σημειώνω ότι το κλίμα δεν ήταν εύκρατο... Από τον υπουργό δόθηκε η δυνατότητα σε κατοίκους της Πεδιάδας για δύο μόνο ερωτήσεις ... (Δύο μόνο ερωτήσεις) για μια επέμβαση που θα διακόψει βίαια τη συνέχεια, θα αλλάξει ριζικά ή κατ άλλους θα υποβαθμίσει δραματικά τη ζωή τουλάχιστον 18.000 ανθρώπων, και επίσης την παραγωγή μιας ολόκληρης περιοχής γόνιμης, τροφοδότη του νησιού μας, από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι σήμερα, (από τις ελάχιστες πεδιάδες που έχουμε άλλωστε).
Και το θέμα δεν είναι εάν ζητήθηκαν από κάποιους πολίτες διαβεβαιώσεις
για το αεροδρόμιο ή για αντισταθμιστικά και αντίδωρα στην περιοχή, αλλά
ότι και οι δύο ερωτήσεις-παρεμβάσεις τους, ήταν απολύτως αντίθετες με την εγκατάσταση του
αεροδρομίου στο Καστέλλι.
Ρώτησαν τον Υπουργό, γιατί η κυβέρνηση
επιμένει σε ένα έργο που δεν
"βγαίνει" (οι μειώσεις του φυσικού αντικειμένου ενώ ο
προύπολογισμός παραμένει ο ίδιος, τα τεχνάσματα και οι αντιπαροχές προς τους
εργολάβους, ...για να το κάνουν «πιο βιώσιμο» κ.α. το αποδεικνύουν. Άσε δε που
αν ήταν πράγματι βιώσιμο, θα είχε ήδη προχωρήσει σαν το νερό στ' αυλάκι... (και
δε φταίει μόνο η κρίση και τα σπρέντς γιατί και πριν δεν το χρηματοδοτούσε
ουδείς, δηλαδή δεν εγκρίνονταν τα δάνεια που ζητούνταν από την ΕΤΕπ).
Επίσης γιατί αυτή
η επιμονή στα νέα δάνεια από το κράτος και μάλιστα στην σημερινή οικονομική
κατάσταση των Ελλήνων, όταν αμφισβητείται, ευρέως και ανοιχτά ή ακόμα και
απορρίπτεται πλέον η σκοπιμότητα και το όφελος της κατασκευής νέου αεροδρομίου,
ακόμα και από τους φορείς του τουρισμού και των αερομεταφορών, κλάδους που
υποτίθεται ότι κυρίως και πρώτους και καλύτερους θα ευεργετήσει. Και πιο είναι
το όφελος που δικαιολογεί αυτό ...το «χειρουργείο» έλεγαν κάποιοι...
Και αν
έχει συνυπολογίσει κανείς την καταστροφή,
(κατά τη διάρκεια της κατασκευής αλλά κυρίως από την διασπορά της ρύπανσης κατά
τη λειτουργία του), που πρόκειται να προκαλέσει στο περιβάλλον, την
αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή μεγάλου μέρους της ενδοχώρας του Ηρακλείου.
Βεβαίως ο Υπουργός ή δεν απάντησε ή έδωσε απαντήσεις του τύπου "θα κερδίσετε γιατί θα πουλάτε τα προϊόντα σας στο αεροδρόμιο!...", Αλήθεια πια προϊόντα, αυτά τα ...ενισχυμένα από τη βαριά ρύπανση; (οξείδια βαρέων μετάλλων κλπ). Με τις ερωτήσεις και τις αντιδράσεις ...εκνευρίστηκε κιόλας! (Λες να κάνει κι αυτός καμιά ΕΔΕ για να δει ποιος του πρότεινε να πάει στο Καστέλλι;).
Όμως το "κερασάκι", το αξιοπερίεργο είναι ότι, πολιτικοί παράγοντες, δηλωμένοι (δημοσίως...) θιασώτες και υποστηρικτές του έργου, ..αργότερα έδιναν... συγχαρητήρια στους ερωτώντες για τις τοποθετήσεις τους!
Βεβαίως ο Υπουργός ή δεν απάντησε ή έδωσε απαντήσεις του τύπου "θα κερδίσετε γιατί θα πουλάτε τα προϊόντα σας στο αεροδρόμιο!...", Αλήθεια πια προϊόντα, αυτά τα ...ενισχυμένα από τη βαριά ρύπανση; (οξείδια βαρέων μετάλλων κλπ). Με τις ερωτήσεις και τις αντιδράσεις ...εκνευρίστηκε κιόλας! (Λες να κάνει κι αυτός καμιά ΕΔΕ για να δει ποιος του πρότεινε να πάει στο Καστέλλι;).
Όμως το "κερασάκι", το αξιοπερίεργο είναι ότι, πολιτικοί παράγοντες, δηλωμένοι (δημοσίως...) θιασώτες και υποστηρικτές του έργου, ..αργότερα έδιναν... συγχαρητήρια στους ερωτώντες για τις τοποθετήσεις τους!
Πηγή:www.cretalive.gr:
http://www.cretalive.gr/isawihear/view/o-upourgos-to-kastelli-kai-oi...duo-erwthseis/203843
![]() |
| Πηγή: www.topontiki.gr |
Στις 16 Δεκεμβρίου θα βγει στο σφυρί το αεροδρόμιο
στο Καστέλλι.
Ο Υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε, κατά την
κάθοδο του στο Ηράκλειο, πως οι προσφορές για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα υποβληθούν τελικά στις 16 Δεκεμβρίου, αντί τις 11
Νοεμβρίου, όπως είχε προγραμματιστεί, ενώ η σύμβαση παραχώρησης να αναμένεται να έρθει στη Βουλή το πρώτο τρίμήνο του 2015. Στις 11 Νοεμβρίου θα υποβάλλουν οι επίδοξοι "μνηστήρες" το ενδιαφέρον τους. Ο πλήρης τίτλος του είναι: «Μελέτη-
Κατασκευή, Χρηματοδότηση- Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου
Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και
Μελέτη- Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων»
"Οι «σώγαμπροι» για το Καστέλι": http://www.topontiki.gr/article/86862/Oi-sogamproi-gia-to-Kasteli
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
3:05 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
6 Νοε 2014
Ελληνοφρένεια*
![]() |
| Φωτο: Κ.Δ. |
Σαν οι ολπίδες οι πολλές
τον άνθρωπο κομπώνου,
εκείνες που στα νέφαλα
κτίζου και θεμελιώνου,
και δείχνουν αλαφρό
πολλά κ' εύκολο κάθε κόπο,
γίνονται με καιρόν
οχτροί μεγάλοι των ανθρώπω·
κουμπώνουσί
τσι στο ΄στερο και τα λογιάζου χάνου,
γιατί
στα νέφη τ΄ουρανού τα χέρια τως δε
φτάνου.
Ετσι
όντε φοβηθεί κιανείς και χάσει το κατέχει
κι
αποριστεί στα βάσαν κι ολπίδα πλιο δεν
έχει,
είναι
άπρεπο, κ' οι άγνωστοι χάνουνται, δε
φελούσι,
μα
οι φρόνιμοι πολλές φορές τα δύσκολα
νικούσι·
κι
οπού κατέχει και γρικά, εις έτοια πάθη
α λάχει
αντρειεύγει
και κερδαίνει τη του ριζικού τη μάχη.
Δεν
πρέπει ν΄απορρίχτουνται ουδέ πολλά να
ολπίζου,
μα
με λογαριασμό περνούν εκείνοι που
γνωρίζου.
Βιτσέντζος
Κορνάρος
*τίτλος
ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής εκπομπής
Real
FM 97.8, Alpha
tv.
Αναρτήθηκε από
Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος
στις
9:06 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)







