21 Αυγ 2018

Ειρήνη Βρέντζου: Χωρίς τεκμηρίωση το αεροδρόμιο στο Καστέλλι.


  Για έργο χωρίς τις αναγκαίες μελέτες και χωρίς επιστημονικά δεδομένα μιλά η 
κ. Ειρήνη Βρέντζου, πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Τμήματος Ανατολικής Κρήτης. 

Δείτε τη συνέντευξη εδώ:



 Την απουσία σχεδιασμού και τεκμηρίωσης για τη χωροθέτηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι επισημαίνει η πρόεδρος του Τμήματος Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Ειρήνη Βρέντζου. 

  Η κ. Βρέντζου τονίζει πως δεν έχει απαντηθεί καμία από τις ανησυχίες των τοπικών φορέων της Κρήτης για το συγκεκριμένο έργο. Θυμίζει πως δεν παρουσιάστηκε ποτέ η περίφημη «Μελέτη συγκριτικής αξιολόγησης θέσεων» από την οποία, υποτίθεται, πως προέκυψε η εγκατάσταση του αεροδρομίου στην εύφορη γη της Πεδιάδας, τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή αγροτικού εισοδήματος μετά τον κάμπο της Μεσσαράς. 


  «Θα αλλάξει τελείως η φυσιογνωμία της περιοχής και σε πολύ μεγαλύτερη έκταση από αυτή που φαίνεται. Θα μιλάμε για έναν άλλο τόπο, που πιθανώς δεν θα τον αναγνωρίζουμε» λέει η κ. Βρέντζου. Τονίζει πως πρέπει επιτέλους να σταματήσει ο σχεδιασμός των έργων μόνο σε πολιτικό επίπεδο και πως «χρειάζεται υπόβαθρο και επιστημονικά δεδομένα ώστε η κοινωνία να μπορεί να κρίνει και να αποφασίζει». 


 Το ΤΕΕ δεν έχει πάρει θέση για το αεροδρόμιο καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει τα απαραίτητα στοιχεία για τη σκοπιμότητα του έργου, δεν υπάρχει ούτε Στρατηγική Μελέτη, ούτε τεχνικοοικονομική έκθεση για την κατασκευή και λειτουργία του, δεδομένα που επιβάλλονται πλέον και από τη νομοθεσία. Αντίθετα, το έργο προωθείται μόνο με την αναθεωρημένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του 2009, βασικά προβλήματα της οποίας παραμένουν άλυτα. 

  Όπως λέει η κ. Βρέντζου δεν απαντώνται θέματα όπως το τί θα γίνει με τις καθαιρέσεις τεράστιων όγκων από τα γύρω βουνά ή το ζήτημα της μεταφοράς των καυσίμων αλλά και οι χρήσεις γης στις γύρω περιοχές που επηρεάζονται άμεσα από το αεροδρόμιο. Επίσης μένουν άλυτα θέματα όπως η συνύπαρξη με το στρατιωτικό αεροδρόμιο αλλά κα η αναγκαία μετεγκατάσταση των τοπικών οικισμών. 


 «Οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) δεν γίνονται για να... επιβάλλουν ένα έργο. Αντίθετα γίνονται για να εξετάσουν αν πράγματι μπορεί αυτό να γίνει σε μία περιοχή και η συζήτηση αυτή δεν έχει γίνει ποτέ σε βάθος» τονίζει η πρόεδρος του ΤΕΕ-ΤΑΚ επισημαίνοντας επίσης πως εξετάστηκε ποτέ συγκριτικά και η λύση επέκτασης του υπάρχοντος αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης». 

 Τέλος, απαντώντας στο επιχείρημα της προσέλκυσης κατά πολύ μεγαλύτερου αριθμού τουριστών στην Κρήτη (μέσω του νέου αεροδρομίου) η κ. Βρέντζου σχολιάζει πως ποτέ η Κρήτη δεν προέβαλε τη μεγάλη κλίμακα και τα υπερμεγέθη νούμερα του μαζικού τουρισμού. «Συνήθως προβάλουμε το μικρό, το ποιοτικό, το παραδοσιακό στοιχείο του νησιού και αυτό πρέπει να διατηρήσουμε. Υπάρχει ένας φόβος ότι αν ταχθούμε εναντίον ενός έργου τασσόμαστε εναντίον της ανάπτυξης. Δεν φέρνουν όλα τα έργα ανάπτυξη» τονίζει η ίδια. 

Δείτε ακόμα:






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE