25 Ιουλ 2011

Ράβε, ξήλωνε… για να γίνει άρον- άρον βιώσιμο…

«Αλλάζει ο Ραγκούσης το σχέδιο του Ρέππα για το νέο αεροδρόμιο»

“Στον αέρα” κυριολεκτικά το έργο παρά τις υπουργικές δεσμεύσεις

Του Κώστα Μπογδανίδη

Μετά την υπόθεση των ταξί ο Γιάννης Ραγκούσης “αδειάζει“ τον Ρέππα και για το αεροδρόμιο Καστελλίου! Ο υπουργός Υποδομών , ενόψει της δημοπράτησης του έργου που μετατέθηκε για μια ακόμη φορά (τον Οκτώβριο) παίζει το τελευταίο χαρτί της κυβέρνησης προσπαθώντας να κάνει το σχέδιο…“φυσαρμόνικα“ και να πείσει τις εταιρείες και τις τράπεζες να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον τους το οποίο στην ουσία το έχουν αποσύρει!
Με δύο λόγια ο νέος υπουργός “κόβει“ τους πολιτικούς παράγοντες από τον χειρισμό του σχεδίου, ανέθεσε εξολοκλήρου σε τεχνοκράτες την προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης που θα παρουσιάσουν στις εταιρείες ένα έργο που δεν θα ξεπερνάει σε κόστος τα 730-750 εκατομμύρια ευρώ ώστε να είναι βιώσιμο το αεροδρόμιο για τους ιδιώτες, να μειωθεί το κόστος για το Δημόσιο, αλλά και να πειστούν –το κυριώτερο-οι τράπεζες να χρηματοδοτήσουν!
“Εάν το έργο δεν γίνει “φυσαρμόνικα“ώστε να ξεκινήσει μικρό το αεροδρόμιο και να έχει προοπτική να μεγαλώσει δεν πρόκειται να πείσουμε τις εταιρείες να επανέλθουν“, είπε στην “Π“ κυβερνητικό στέλεχος που χειρίζεται το σοβαρό αυτό θέμα διαχρονικά.

Για τον κ.Ραγκούση το σημαντικό, πέραν όλων αυτών, είναι να “ανοίξει το παιγνίδι“και σε άλλες εταιρείες πλήν των γνωστών γαλλογερμανικών (Vinci και Bouygues, Hochtief κλπ) και σε εταιρείες εκτός Ευρώπης όπως είναι οι Κινέζοι, οι Μαλαισιανοί κ.α.
“Εάν δεν υπάρξουν σοβαρές ενστάσεις από τους εταίρους το ενδιαφέρον είναι μεγάλο“, λένε με νόημα στο υπουργείο Υποδομών όπου στην μετά εποχή Ρέππα κάτι έχει αλλάξει.
“Το αεροδρόμιο θέλουμε να γίνει, το έχουμε υποσχεθεί, το ξέρουν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά πλέον λόγω της συγκυρίας δεν ξέρουμε πώς και πότε θα γίνει“, αναφέρουν.

“Στον αέρα”
Με το που πήγε στο υπουργείο Υποδομών ο κ.Ραγκούσης ζήτησε να ενημερωθεί για το αεροδρόμιο Καστελλίου για το οποίο ήξερε ότι ήταν το μεγαλύτερο σχέδιο που ετοιμαζόταν για την χώρα. Και με έκπληξη διαπίστωσε πώς “ήταν στον αέρα“ όπως είχε γράψει και η “Π“ από τον περασμένο Μάιο που αποκαλύψαμε το νέο φιάσκο της δημοπράτησης, την μετάθεση του διαγωνισμού και την απόσυρση ουσιαστικά του ενδιαφέροντος από τις εταιρείες.
Ο κ.Ραγκούσης πληροφορήθηκε από τις ίδιες τις εταιρείες ότι ένα έργο της τάξης του 1-1,2 δισ. ευρώ δεν τις ενδιαφέρει, οι τράπεζες αρνούνται και δεν μπορούν να συμμετάσχουν, ενώ για τον ίδιο ήταν μάλλον δυσάρεστη έκπληξη ότι διαπίστωσε πως δεν υπάρχει τεχνικός σύμβουλος για το έργο και πως “ο χειρισμός γινόταν με πολιτικά κριτήρια“!

Έτσι, το πρώτο που έκανε ήταν να δώσει εντολή να προσληφθεί ένα τεχνικό γραφείο (ENVECO και Περιβάλλον ΕΠΕ) που θα αναζητήσει τις βέλτιστες λύσεις για να περιοριστεί το έργο.

Θυμίζουμε όπως είχε γράψει η “Π“ ότι οι εταιρείες πχ είχαν ζητήσει να γίνει μικρότερος διάδρομος και από 3800 να πάει σε 3100, να γίνει μικρότερος ο εμπορικός σταθμός, να γίνουν λιγότερες οι φυσούνες, οι θέσεις πάρκινγκ όλα αυτά που ανεβάζουν το κόστος “χωρίς να υπάρχει λόγος σε αυτή τη φάση“.

Το υπουργείο φαίνεται πως αποδέχεται σε πρώτη φάση τις αιτιάσεις των εταιρειών (και των τραπεζών) κι έχει δώσει εντολή να προσαρμοστεί το εργο δίδοντας τη δυνατότητα αυτό να ξεκινήσει και να…συμπληρώνεται με βάση τις ανάγκες.
“Αυτό δεν σημαίνει έργο σε δύο φάσεις, αλλά θα κάνουμε ένα έργο που είναι απαραίτητο χωρίς υπερβολές. Ο διαδρομος θα είναι μικρότερος αλλά η απαλλοτρίωση θα γίνει με στόχο τα 3800 όταν και αν χρειαστεί. Το ίδιο και με τις φυσούνες και τα πάρκινγκ“, λένε στο υπουργείο που είναι αποφασισμένοι να δώσουν την ύστατη μάχη για να προχωρήσει το έργο.

Τι θα συμβεί εάν και τώρα δεν προχωρήσει το σχέδιο; Στο υπουργείο λένε ότι δεν σκέφτονται το “Καζαντζάκης“ αλλά είναι βέβαιο ότι η επόμενη κίνηση θα είναι μια σίγουρη και φτηνή επέκταση του υπάρχοντος αεροδρομίου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE