26 Μαρ 2009

Λάθη στις μελέτες για το αεροδρόμιο

"ΠΑΤΡΙΣ" 26 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009

Ξεκινά ο διάλογος που ζήτησε ο Σουφλιάς με τους φορείς


Του Κ. Μπογδανίδη

Όσο διαβάζουν τις μελέτες για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου τόσα λάθη, αστοχίες και προχειρότητες ανακαλύπτουν! Οι φορείς που έχουν ξεκινήσει να μελετούν τους φακέλους και τα στοιχεία που έχει δώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν διαμορφώσει θέση και άποψη για το αεροδρόμιο και από σήμερα κιόλας ξεκινά ο διάλογος και η δημόσια διαβούλευση που έχει ζητήσει ο κ.Σουφλιάς!

Οι πρώτες αντιδράσεις-πέραν του ΤΕΕ/ΤΑΚ-καταγράφονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Νομαρχίας και τους συμβούλους που έχει ο δήμος Καστελίου. Σήμερα στις 12 η επιτροπή που έχει συστήσει το Νομαρχιακό Συμβούλιο συγκαλείται για να ακούσει τις υπηρεσίες και την άλλη εβδομάδα θα κληθούν οι εμπλεκόμενοι δήμοι και οι φορείς τους ώστε πριν το Πάσχα να γίνει εισήγηση και συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου που θα κρίνει την περιβαλλοντική μελέτη.

Η ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) του έργου με βάση την πρώτη καταγραφή που έχει γίνει φαίνεται πως συγκεντρώνει πολλές αδυναμίες και παρατυπίες. Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες της ʽΠʼ ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας κ.Καμπάνης στην δική έκφραση γνώμης που εδωσε στη νομάρχη και στην επιτροπή επισημαίνει ότι εστάλη η ΜΠΕ στο Συμβούλιο χωρίς προηγουμένως να έχει εγκριθεί η μελέτη για τον βιολογικό καθαρισμό! Μάλιστα οι νομαρχιακές υπηρεσίες…γελούν με αυτό το λάθος του ΥΠΕΧΩΔΕ διότι ξέρουν πως το υπουργείο επιστρέφει ως απαράδεκτες τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που δεν συνοδεύονται από έγκριση για το βιολογικό και τα λύματα!

Επίσης οι υπηρεσίες έχουν επισημάνει ότι το ίδιο συμβαίνει και με τα όμβρια ύδατα για τα οποία η ΜΠΕ δεν έχει έγκριση διάθεσης, ενώ σήμερα θα καταθέσουν ανάλογες προτάσεις και οι άλλες υπηρεσίες(ΥΕΒ, Περιβάλλον, Τεχνικές, Πολεοδομία κ.λπ).

Το πιο σοβαρό πάντως ζήτημα που μέχρι τώρα έχουν εντοπίσει όσοι μελετούν την ΜΠΕ του αεροδρομίου είναι η συνειδητή υποβάθμιση των συνεπειών και των περιβαλλοντικών αλλοιώσεων που θα προκύψουν έτσι κι αλλιώς από ένα τόσο μεγάλο έργο. Η εκπομπή ρύπων, η ηχορύπανση, η γη που αχρηστεύεται είναι μερικά από τα μεγάλα ζητήματα που η ΜΠΕ τα περνάει στα…μαλακά όπως έχουν επισημάνει τόσο ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ κ. Ινιωτάκης όσο και ο πρόεδρος του ΝΣ κ.Αλεξάκης.

Στις αδυναμίες ακόμη της μελέτης είναι το μεγάλο ζήτημα με τα 10,7 εκατομμύρια κυβικά μέτρα χωμάτων που θα βγουν από τα γύρω βουνά τα οποία πρέπει να κοπούν για να μην εμποδίζουν τις προσγειώσεις-απογειώσεις των αεροσκαφών. Αυτά τα μπάζα η ΜΠΕ δεν λέει τι θα γίνουν! Συν το ότι θα αφαιρεθούν και 1,8 εκατομμύρια κυβικά από το κυρίως γήπεδο του αεροδρομίου…Οι πληροφορίες ότι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την…ανύψωση του διαδρόμου δεν περιλαμβάνονται πάντως στην ΜΠΕ.

Μεγάλη αδυναμία και αυτό το εντοπίζει και η μελέτη είναι και ο μεγάλος διάδρομος των 3800 μέτρων που γίνεται κατόπιν πιέσεων πολιτικών παραγόντων. Οι μελετητές λένε ότι αυτό θα εξυπηρετήσει μόνο το αεροσκάφος Α380 το οποίο δεν έχει παραγγελθεί από καμιά εταιρεία τσάρτερς.

Απαντήσεις επίσης πρέπει να δοθούν για επιμέρους θέματα που αφορούν την χωροταξία της περιοχής, το νέο εναέριο δίκτυο για την μεταφορά ρεύματος 150 ΚV κ.λπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE