9 Ιουν 2011

Αρχίζουν παζάρια με τις εταιρείες για το αεροδρόμιο.

Εν μέσω κρίσης όλα δείχνουν ότι ματαιώνεται το έργο
Του Κώστα Μπογδανίδη
 Τετράμηνα παζάρια με τις εταιρείες ξεκινά το υπουργείο Υποδομών για να βρεθεί η “χρυσή τομή” και να προχωρήσει η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι, αλλά τα περιθώρια, όσο περνά ο καιρός, στενεύουν. 
Αντίθετα, η πολιτική ηγεσία δεσμεύεται να  μην αλλάζει η τιμολογιακή πολιτική των άλλων αεροδρομίων και να μην γίνονται αυτά ανταγωνιστικά στο νέο διεθνές αεροδρόμιο! Χθες το υπουργείο, όπως είχε γράψει η “Π”, ανακοίνωσε την παράταση του διαγωνισμού για τις 18 Οκτωβρίου, δίνοντας το περιθώριο σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να διαπραγματευτούν με βασικό στόχο να κατέβει το απαγορευτικό κόστος του αεροδρομίου από τα 800 εκατ.-1 δισ. ευρώ πολύ χαμηλότερα…Και ήδη το υπουργείο Υποδομών έχει κάνει παραχωρήσεις, αλλά είναι πολύ πιθανόν όλα αυτά να μην επαρκέσουν. 
Ένα τέτοιο έργο μεσούσης της κρίσης και ενώ τα πράγματα χειροτερεύουν είναι δύσκολο να “περπατήσει” παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας.
Οι κ. Λαμπρόπουλος και Οικονομίδης έστειλαν χθες μήνυμα ότι “το υπουργείο είναι προσηλωμένο στην κατεύθυνση να γίνει το έργο” και τόνισαν για μια ακόμη φορά ότι “δεν έχει μπει στο τραπέζι θέμα λοξού διαδρόμου” αλλά δεν μπορεί κανένας να εξηγήσει πώς επανέρχεται το ζήτημα από την ΥΠΑ.
Οργισμένος με τις εξελίξεις δηλώνει ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος κ. Καλογεράκης που ζήτησε “να είμαστε περισσότερο σοβαροί σε αυτά τα θέματα”!
«Δεν είναι δυνατόν να μιλούμε για ένα τόσο μεγάλο έργο και να μην έχουν γίνει τα στοιχειώδη. Να μην υπάρχει κτηματολόγιο, να μην έχει ξεκαθαρίσει ο δρόμος, να μην υπάρχει κυρίως οικονομοτεχνική μελέτη! Ποιος θα έρθει να βάλει τα λεφτά του και σε μια τόσο δύσκολη οικονομική κατάσταση;» τόνισε ο δήμαρχος που υπό τις παρούσες συνθήκες δηλώνει ανήσυχος για το εάν προχωρήσει το εργο!
“Ναι, είμαι ανήσυχος διότι βλέπω ότι τίποτα από όλα αυτά που έχουμε εμείς ζητήσει δεν έχει γίνει. Δεν υπάρχει ενημέρωση. Είναι δυνατόν να συζητούμε για ένα αεροδρόμιο και να μην έχουν γίνει οι μελέτες που πρέπει; Όλα είναι στο πόδι!” αναφέρει ο κ. Καλογεράκης.

 Εξαιτ ίας της οικονομικής συγκυρίας το υπουργείο αποδέχεται να γίνει ένας μικρότερος διάδρομος (στα 3200μ.) ως αρχή, να μειωθούν τα κτίρια και οι φυσούνες, αλλά δεν αποδέχεται σήμερα να μην κατασκευάσουν οι εργολάβοι τη βασική οδική αρτηρία ή να παραχωρήσει άλλα αεροδρόμια-φιλέτα στην Κρήτη.

Η απόφαση της παράτασης
Στην απόφαση που υπέγραψε ο κ. Ρέππας για την παράταση της δημοπρασίας αναφέρεται αναλυτικά το ιστορικό και οι λόγοι για τους οποίους ζήτησαν αλλαγές οι εταιρείες. Συγκεκριμένα αναφέρει:
«…Και επειδή:
 1. Με την λήξη της περιόδου Σχολιασμού των Τευχών Δημοπράτησης, περιλαμβανομένου και του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης υποβλήθηκαν εγγράφως από τους:
Ενδιαφερόμενους ARCIRODON N.V., VINCI GRAND PROJECTS, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J & P ABAΞ και BOUYGUES BATIMENT INTERNATIONAL εκτενή σχόλια και προτάσεις για τροποποιήσεις που αφορούσαν πολλά από τα άρθρα των Τευχών Δημοπράτησης και ιδιαίτερα του σχεδίου της Σύμβασης Παραχώρησης. Την 12η και 13η Απριλίου 2011 οργανώθηκαν από την Δημοπρατούσα Αρχή, συναντήσεις με κάθε ενδιαφερόμενο χωριστά για την προφορική διατύπωση και αιτιολόγηση των σχολίων και των αιτουμένων τροποποιήσεων. Πολλά από τα σχόλια αν και υπεβλήθησαν χωριστά από κάθε ενδιαφερόμενο, ήταν κοινά, στην περίπτωση που οι εταιρείες προετοιμάζουν την προσφορά τους ως Όμιλος Επιχειρήσεων, ή παρόμοια σε αντίθετη περίπτωση και αφορούσαν συγκεκριμένες πτυχές των Τευχών Δημοπράτησης. 
Τα κυριότερα από τα παρόμοια αυτά σχόλια αφορούν σε οικονομοτεχνικές παρατηρήσεις επί των παραμέτρων σχεδιασμού του έργου και έχουν άμεση σχέση με το μέγεθος του εργου, τις φάσεις υλοποίησης αυτού καθώς και την οικονομική του βιωσιμότητα. Επίσης υποβλήθηκαν σχόλια που αφορούν τις νομικές και χρηματοοικονομικές πτυχές του Σχεδίου της Σύμβασης Παραχώρησης. Μεταξύ των υποβληθέντων σχολίων περιλαμβάνεται και το αίτημα για έγκαιρη γνωστοποίηση του προτεινόμενου από το Δημόσιο καταστατικού της Εταιρείας του Νέου Αεροδρομίου.
 2. Προκειμένου να εκφραστεί η τελική θέση του Δημοσίου επί των υποβληθέντων σχολίων και αιτημάτων, να ληφθούν οι αποφάσεις για τις αναγκαίες ρυθμίσεις και προσαρμογές στο σχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης και να συνταχθεί το Τεύχος Μεταβολών που θα περιλαμβάνει όλες τις τροποποιήσεις των Τευχών Δημοπράτησης απαιτείται μεγάλη προεργασία από πλευράς Δημοπρατούσας Αρχής και διερεύνηση εκ νέου των οικονομικών, τεχνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων. Για τον λόγο αυτό καθίσταται αναγκαία η μετάθεση της ημερομηνίας του Διαγωνισμού, χωρίς καμία περαιτέρω παράταση της περιόδου Σχολιασμού των τευχών Δημοπράτησης. Στο ίδιο αυτό αναγκαίο χρονικό διάστημα, θα συνταχθεί και το καταστατικό της Εταιρείας του Νέου Αεροδρομίου, ώστε να διανεμηθεί στους ενδιαφερόμενους.
 3. Η ενδιαφερόμενη εταιρεία J & P ΑΒΑΞ με έγγραφό της που έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου ΕΥΔΕ/Μ-Κ ΕΠΠ 339/4-3-2011 αιτείται την παράταση τριών εβδομάδων στην ημερομηνία του Διαγωνισμού από την γνωστοποίηση σε αυτήν του Καταστατικού της Εταιρείας Αεροδρομίου.
 4. Η ενδιαφερόμενη εταιρεία BOUYGUES BATIMENT INTERNATIONAL με έγγραφό της που έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου ΕΥΔΕ/Μ-Κ ΕΠΠ 341/10-3-2011 αιτείται την παράταση τριών εβδομάδων, στην ημερομηνία υποβολής σχολίων επί των όρων του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης, από την γνωστοποίηση σε αυτήν του Καταστατικού της Εταιρείας Αεροδρομίου.
 5. Η ενδιαφερόμενη εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ με έγγραφό της που έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου ΕΥΔΕ/Μ-Κ ΕΠΠ 372/31-5-2011 αιτείται την παράταση στην ημερομηνία του Διαγωνισμού μέχρι τέλος Οκτωβρίου.
 6. Η ενδιαφερόμενη εταιρεία ARCHIRODON GROUP N.V. με έγγραφό της που έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου ΕΥΔΕ/Μ-Κ ΕΠΠ 373/1-6-2011 αιτείται την παράταση τεσσάρων μηνών στην ημερομηνία του Διαγωνισμού από την γνωστοποίηση του Καταστατικού της Εταιρείας Αεροδρομίου.
 7. Εν όψει της χρηματοοικονομικής συγκυρίας συντρέχουν κατά τα ανωτέρω βάσιμοι λόγοι μετάθεσης της ημερομηνίας του Διαγωνισμού για τη περιβαλλοντική και τεχνοοικονομική διερεύνηση των αιτημάτων των ενδιαφερόμενων, τη βελτιστοποίηση του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης και τη σύνταξη και διανομή στους ενδιαφερόμενους του Καταστατικού της Εταιρείας του Νέου Αερολιμένα.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
1. Εγκρίνουμε την τροποποίηση του άρθρου 4.3. της Διακήρυξης του Έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης καθώς και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων αυτού.
2. Ορίζουμε ως ημερομηνία Δημοπράτησης του Έργου (ημερομηνία κατάθεσης Προσφορών) την 18η Οκτωβρίου 2011, ημέρα Τρίτη, σύμφωνα με τους όρους της Διακήρυξης». 
Πηγή: εφ, «Πατρίς», 09-06-2011
http://www.patris.gr/articles/202723?PHPSESSID=jnmb66jvf2aempk8j1ahqnv525

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE