14 Μαρ 2012

Και ο ΣΑΑΕ δείχνει αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Χειμώνας και Άνοιξη. 
Η κορυφή "Αφέντης", που δεσπόζει στην
πεδιάδα του Καστελλίου , από
τον αρχαιολογικό χώρο της Λύττου.
 Oι κορυφαίοι φορείς των επιχειρηματιών του τουρισμού και των αερομεταφορών αντιδρούν στην κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι και προτείνουν, την βελτίωση και επέκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου.

Ύστερα από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών (ΣΑΑΕ), αμφισβητεί τη σκοπιμότητα και τα οφέλη της πρότασης για κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Ο πρόεδρος του ΣΑΑΕ κ. Κώστας Τσοβίλης, στην πρόσφατη συνέντευξη του στην ηλεκτρονική εφημερίδα www.traveldailynews.gr, είναι σαφής: “το Ηράκλειο χρειάζεται ένα καλύτερο αεροδρόμιο. Σίγουρα δεν χρειάζεται ένα ακριβότερο αεροδρόμιο, και σίγουρα ενδεχομένως να μην χρειάζεται και ένα καινούργιο αεροδρόμιο”:  
[http://www.traveldailynews.gr/columns/article/2282 (Ερώτηση 4)]. 
    Υπενθυμίζουμε ότι και ο ΣΕΤΕ, ο κορυφαίος εκπρόσωπος και φορέας των επιχειρηματιών του 
τουρισμού, με τον πιο επίσημο, και κατηγορηματικό τρόπο, δήλωνε τον περασμένο Σεπτέμβριο την αντίθεση του στην κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.  Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, στο πλαίσιο της αποκαλυπτικής συνέντευξης του στην εφ. «Καθημέρινή» (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_04/09/2011_454932), προειδοποιεί ότι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι είναι σίγουρο ότι θα είναι πανάκριβο στις χρεώσεις του, με αποτέλεσμα, αντί να “απογειώσει”, όπως δογματικά και μονότονα διαφημίζεται, θα γυρίσει μπούμερανγκ στον τουρισμό της Κρήτης. Μάλιστα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις στις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις και προτείνει, αυτό στο οποίο η γνώση των πραγμάτων, το μέτρο, η σύνεση και η λογική οδηγούν, δηλαδή τη βελτίωση και επέκταση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης».(1)

Τώρα τη σκυτάλη παίρνει ο ΣΑΑΕ, ο αντίστοιχος φορέας στον τομέα των αερομεταφορών (στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περίπου 115 αεροπορικές εταιρίες, από τις οποίες, οι 72 με Έλληνες γενικούς αντιπροσώπους). Ο πρόεδρος του κ. Κώστας Τσοβίλης, άριστος γνώστης ο ίδιος της αγοράς των αερομεταφορών εκτιμά, όπως ακριβώς και ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, ότι το προτεινόμενο αεροδρόμιο θα είναι εκ των πραγμάτων, ένα πολύ ακριβό αεροδρόμιο, το οποίο αντί να προσελκύσει, θα είναι αποτρεπτικό για τις αεροπορικές εταιρείες: “η λύση η οποία έχει προταθεί, να μετακομίσει το αεροδρόμιο από εκεί που είναι (σήμερα) και να πάει στο Καστέλλι είναι μια πάρα πολύ ακριβή λύση, η οποία θα έχει σίγουρα και τα αντίστοιχα αποτελέσματα όσον αφορά τις χρεώσεις πλέον του καινούργιου αεροδρομίου”.
Και καταλήγει, σε πλήρη επίσης ταύτιση με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, προτείνοντας ως βέλτιστη επιλογή την αναβάθμιση και επέκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης»“θα ήταν αρκετά παράτολμο να μπούμε στη διαδικασία να χτίσουμε ένα αεροδρόμιο από το μηδέν. Καλύτερα να βελτιώσουμε το υπάρχον με ότι προσθήκες κρίνουμε αναγκαίες. Ότι βελτιώσεις χρειάζονται να τις κάνουμε, αλλά από κει και πέρα δεν χρειάζεται αυτήν την περίοδο να είμαστε «Σπάτα»”.(2)
Ο κ. Κώστας Τσοβίλης,
πηγή φωτ: www.saae.gr


Tη συνέντευξη του προέδρου του ΣΕΤΕ, κ. Κώστα Τσοβίλη, στην ηλεκτρονική εφημερίδα www.traveldailynews, (3) μπορείτε να παρακολουθήσετε στις διευθύνσεις:
http://www.traveldailynews.gr/columns/article/2282  (Ερώτηση 4) ή
http://www.youtube.com/watch?v=eGhfsVCOzbc 




    
Σημειώσεις:
Ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης,
πηγή φωτ.: www.sete.gr
(1) “Κακό παράδειγμα είναι ο σχεδιασμός του Καστελλίου στην Κρήτη. Όπως σχεδιάστηκε, είναι ένα πανάκριβο αεροδρόμιο, κόστους πάνω από ένα δισ. ευρώ.  Για να το πάρει ένας ιδιώτης και να βγάλει τα λεφτά που έδωσε, θα πρέπει να ανεβάσει από το επίπεδο των 15 - 16 ευρώ που σήμερα είναι το κόστος ανά επιβάτη του συγκεκριμένου αεροδρομίου, στα 25 - 30 ευρώ. Εκεί τελείωσε η Κρήτη. [σσ. Ο τουρισμός της Κρήτης]  Θα κάνουμε ένα αεροδρόμιο τύπου Ντουμπάι στο οποίο δεν θα πατάει κανένας. Η Ελλάδα δεν χρειάζεται φαραωνικά έργα και επενδύσεις οι οποίες είναι ανέφικτο να αποσβεστούν, θέλει μικρές βελτιώσεις, ακόμα και του υφισταμένου αεροδρομίου του Ηρακλείου, όπου δίπλα υπάρχει στρατιωτική βάση, επεκτάσεις, καλύτερους χώρους στάθμευσης, να βελτιωθεί η εικόνα και ο όγκος του, να το πάρει μια ιδιωτική εταιρεία και να ανεβάσει την ποιότητα. Αυτές οι λεπτές ισορροπίες θέλουν προσοχή, γι’ αυτό χρειάζεται κεντρικός συντονισμός”. (Απόσπασμα από τη συνέντευξη του προέδρου του ΣΕΤΕ κ. Ανδρεάδη, εφ. «Καθημερινή», 04-09-2011, http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_04/09/2011_454932. )


(2). Τα ελάχιστα, σχεδόν ασήμαντα, αερολιμενικά τέλη του αεροδρομίου Ηρακλείου είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο κατέχει τα πρωτεία στις ναυλωμένες πτήσεις (charters), στις οποίες όπως είναι γνωστό στηρίζεται σήμερα ο τουρισμός της Κρήτης. 
 Την ίδια ώρα το αεροδρόμιο των Σπάτων, παρά του ότι είναι το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας, φαίνεται να παραμένει προβληματικό στην προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών, εξαιτίας των υψηλών του τελών: “Διώχνουν τις αεροπορικές τα ακριβά τέλη του «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με την εφ. Καθημερίνή (11-09-11), καθώς “τα τέλη χρεώσεων του «Ελ. Βενιζέλος» ανά πτήση ανέρχονται σε 4.165 ευρώ (για αεροσκάφος A320 με 100 επιβάτες)” ενώ “εκτιμάται ότι το «Ελ. Βενιζέλος» είναι ακριβότερο κατά 240% σε σχέση με αεροδρόμια Ισπανίας, Ιταλίας, Πορτογαλίας και Τουρκίας και κατά 350% σε σχέση με τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας.» http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_11/09/2011_455668 .
«Τα αερολιμενικά τέλη του «Ελευθέριος Βενιζέλος είναι τα πιο ακριβά, έπειτα από αυτά του αεροδρομίου Χίθροου στο Λονδίνο». Το γεγονός αυτό προκαλεί τις συνεχείς οι διαμαρτυρίες των επιχειρηματιών κυρίως του τουρισμού της πρωτεύουσας. Η κατάσταση μάλιστα έφθασε στο σημείο, παράγοντες του τουρισμού σε συνεργασία με τράπεζα πριν λίγα χρόνια, να επιχειρούν την εκπόνηση μελέτης και να «Προτείνουν δεύτερο, φθηνότερο αεροδρόμιο στην Κωπαΐδα» (!!!). http://www.tanea.gr/oikonomia/article/?aid=85876


(3). Το απομαγνητοφωνημένο κείμενο από το video της παραπάνω δημοσιευμένης συνέντευξης του κ. Κώστα Τσοβίλη στην ηλεκτρονική εφημερίδα www.traveldailynews.gr. :
Ερ. “Ποια είναι η θέση του ΣΑΑΕ για την πρόταση μετεγκατάστασης του αεροδρομίου στο Καστέλλι;”
Απ: “Κοιτάξτε θα έλεγα ότι το Ηράκλειο χρειάζεται ένα καλύτερο αεροδρόμιο. Σίγουρα δεν χρειάζεται ένα ακριβότερο αεροδρόμιο, και σίγουρα ενδεχομένως να μην χρειάζεται και ένα καινούργιο αεροδρόμιο.Ίσως η λύση η οποία έχει προταθεί, να μετακομίσει το αεροδρόμιο από εκεί που είναι (σήμερα) και να πάει στο Καστέλλι είναι μια πάρα πολύ ακριβή λύση, η οποία θα έχει σίγουρα και τα αντίστοιχα αποτελέσματα όσον αφορά τις χρεώσεις πλέον του καινούργιου αεροδρομίου. Διότι καταλαβαίνουμε ότι μια επένδυση όταν γίνει και μάλιστα γίνει από ιδιώτες, όποιος κι αν είναι ο ιδιώτης ο οποίος θα αναλάβει το έργο, κάποια στιγμή θα πρέπει να πάρει την επένδυση του πίσω. Συνεπώς θα πρέπει το οποιοδήποτε αεροδρόμιο καινούργιο ή μη αποφασιστεί να γίνει, αυτό να γίνει με ένα κριτήριο το οποίο πρωτίστως να προστατεύει τις αεροπορικές εταιρείες, όσον αφορά τις χρεώσεις, τους επιβάτες, τους Hanglers και όλους τους χρήστες του αεροδρομίου. Συνεπώς πιστεύω ότι ένα καινούργιο αεροδρόμιο την τρέχουσα περίοδο, την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, να είναι κάτι πολύ παράτολμο.
Ίσως μία αναβάθμιση της υπάρχουσας υποδομής στο αεροδρόμιο (Ηρακλείου) βοηθήσει στην καλυτέρευση των υπηρεσιών προς τους χρήστες. Σίγουρα επένδυση πρέπει να γίνει, αλλά θα πρέπει πάρα πολύ προσεκτικά να σχεδιαστεί η αποπληρωμή αυτής της επένδυσης, τόσο σε βάθος χρόνου όσο και σε ύψος (επένδυσης). Νομίζω ότι θα ήταν αρκετά παράτολμο να μπούμε στη διαδικασία να χτίσουμε ένα αεροδρόμιο από το μηδέν. Καλύτερα να κοιτάξουμε πώς να βελτιώσουμε το υπάρχον με ότι προσθήκες κρίνουμε αναγκαίες. Ότι βελτιώσεις χρειάζονται να τις κάνουμε, αλλά από κει και πέρα δεν χρειάζεται αυτήν την περίοδο να είμαστε «Σπάτα».”

1 σχόλιο:

  1. ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΦΤΗΝΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ .... ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ?? ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΜΟΛΙΣ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΟΒΑΡΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ... ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ .. ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΜΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΣΟ ΚΑΚΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΣΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ - ΔΥΣΗΣ .... ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ ΤΟΠΟΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ ... ΧΤΥΠΑ ΞΥΛΟ !!!! ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝΕ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΑΛΛΑ ΜΗ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ "ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ" ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ .... ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE